Immunerősítő gyümölcsök

1. Kivi

KiwiA kivi, bár nagyon kevés kalóriát tartalmaz, nagyon magas a C-vitamin tartalma. Két közepes kivi összesen 90 kalória, de a napi C-vitamin szükséglet 240%-át szolgáltatja.

A kivi ehető egymagában, gyümölcssalátában, vagy joghurtba aprítva. A kivi eredetileg Kínából származik. Hozzánk magas C-vitamin tartalma miatt került. A kivi fontos nyomelemeket, ballasztanyagokat, ásványi anyagokat, E- és C-vitamint tartalmaz. A benne található C-vitamin, az egyik legsokoldalúbb vitaminunk, ami elsősorban a fertőző betegségektől óv meg, hiánya fáradtságot, szervezetünk védekezőképességének csökkenését okozza. Hatékony a gyulladásos betegségek gyógyításában, valamint K-vitamin tartalma a vér alvadásában játszik szerepet. Segíti a vesék munkáját, erősíti a csontokat, erősíti az immunrendszert.

 

2. Narancs

Narancs

A narancs rendkívül sok C-vitamint tartalmaz. Egy közepes méretű narancs a napi C-vitamin szükségletnek megfelelő, vagy annak 130%-át tartalmazza.

A narancs ehető egymagában, vagy kifacsarva tápláló gyümölcslének.

Használják étvágyjavító és emésztést serkentő hatásai miatt, és gyomorhurut ellen is ajánlják. Kórosan soványak és szívbetegek egyenek minden nap egy narancsot. Ez a legtöbb rostot tartalmazó gyümölcs a világon, ezért az emésztést is kedvezően befolyásolja.

 

3. Grapefruit

GrapefruitA grapefruit ugyancsak magas C-vitamin tartalmú, egy fél gyümölcsben a napi C-vitamin 100%-a található.

A grapefruit kalóriatartalma alacsony. Egy fél grapefruit mindössze 60 kalóriát tartalmaz.

A grapefruitot gyakran társítják a diétával és a fogyókúrával, de ugyanakkor kiváló immunerősítő hatású citrusféle.

A grapefruitot fogyasztják egymagában, de kifacsarva is nagyon frissítő és egészséges gyümölcsital készíthető belőle.

 

4. Sárgadinnye

Sargadinnye

A sárgadinnye rengeteg C és A-vitamint tartalmaz.

A napi ajánlott C-vitamin mennyiségünket 20 dkg sárgadinnye tökéletesen fedezi.

Az A-vitamin segít a bőr egészségének megőrzésében. Egy kis szelet dinnye a napi C-vitamin szükséglet 80%-át, és a napi A-vitamin szükséglet 120%-át tartalmazza.

A sárgadinnye rendkívül tápláló Jó a bélrendszernek, a szív- és érrendszernek és az immunrendszernek. 

 

5. Földieper

FoeldieperA földieper ugyancsak magas C-vitamin tartalmú, elképesztő, hogy nyolc szem eper a napi C-vitamin szükséglet 160%-át biztosítja.

Az eper nagyon finom, ha magában fogyasszuk, de lehet pépesíteni, szószt készíteni belőle, és süteménnyel tálalni. Gyümölcssalátában is nagyon ízletes.

Ha elegendő szamócához jutunk, testünk mint a szivacs megtelik vitaminokkal és ásványi anyagokkal, ellenállóvá válva a meghűléses és más betegségekkel szemben. Vértisztító és baktériumölő hatása van. A földieper tulajdonságai között meg kell említeni, hogy jótékony hatással van a bőrzúzódásokra. Kiválóan használható fogtisztításra, fogápolásra. (Nyomkodjuk szét a földiepret, majd mártsuk bele a fogkefét, s ezzel a masszával dörzsöljük át a fogakat. Fényesek és fehérek lesznek az epertől.). Jó gyógyszer továbbá a cukorbajra, magas vérnyomásra, székrekedésre, vesékre.

 

6. Áfonya

Afonya

Az áfonya rengeteg B-vitamint tartalmaz, ami ugyancsak nagyon jó 

A leveleket teának elkészítve a termést pedig frissen, vagy szárítva teaként elkészítve, fogínygyulladás, gyomorbajok, epe-és hólyagproblémák valamint hasmenések esetén isszák. A gyümölcsből készült tea egyben kellemes ital is, mely kedvezően befolyásolja a bél működését. immunerősítő. Az áfonya ehető egymagában, ehető joghurttal vagy gabonapehellyel keverve. Tudományosan is elfogadott szer a látószerv különféle betegségeire. A-vitamin tartalma révén a farkasvakság gyógyítására szolgáló gyógyszer alapanyaga, valamint baktériumölő hatással is rendelkezik. A fekete áfonya leveleit, terméseit valamint a vörös áfonya leveleit ma is használják. A leveleknek vérnyomáscsökkentő, vizelethajtó és köhögéscsillapító hatásuk van.