2. Miért fontos C-vitamint fogyasztani?

könyvjelző1könyvjelző2

 

A C-vitamin vízben oldódó vitamin, más néven aszkorbinsav. Kémiai képlete: C6H8O6. A szervezet alapvető tápanyaga, azonban pótlása csak is kizárólag a táplálkozással, étrend-kiegészítők adagolásával biztosítható.

A C-vitaminnak számos fontos élettani funkciója ismert: antioxidáns hatású vitamin, erősíti az immunrendszer ellenálló képességét, kimondottan betegségek (pl. az influenza) megelőzését segíti.

A C vitamin minden betegséget gyógyít!

Ezen vitamin legjobb természetes forrásai a gyümölcsök és zöldségek. Különösen sok C-vitamin van a citrusfélékben (narancs, citrom, lime stb.), és számos zöldségben, mint pl. a paprika, paradicsom, brokkoli, savanyú káposzta.

Néhány (100g) növény C vitamin tartalma:

A C-vitamin sérülékeny vegyület, hő hatására lebomlik. Főzéssel jóformán teljesen megsemmisül, de mondjuk a piacon napokig „pihenő” gyümölcsök vitamintartalma is lecsökken.

Amikor megbetegszünk, illetve amikor már érezzük, hogy hamarosan betegek leszünk, vagy csak halljuk, hogy a környezetünkben például influenzajárvány terjed, akkor nyugodtan el lehet kezdeni C-vitamint szedni, vagy meg lehet emelni a napi adagot akár 500 mg fölé.

Nagyon fontos a C-vitamin fogyasztása, valóban csodákra képes!

c-vitamin